Sosiaalinen media 2023 – mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä?

SocialMediaToday:n jutussa koottiin 12 asiaa, joita somessa kannattaa tehdä ja 12 asiaa, joita ei kannata tehdä vuonna 2023. Kuratoimme jutusta Kuplin mielestä parhaat tärpit.

3 x sano näille kyllä!

1. Säännöllisyys

Säännöllisyys on kaiken tekemisen a & o. Jos sisällöntuotantoa ei ole aikataulutettu omaan kalenteriin säännöllisesti, se jää helposti tekemättä. Joten, varatkaa aikaa suunnittelulle ja julkaiskaa säännöllisesti, oli teille sopiva tahti kerran viikossa tai kaksi kertaa päivässä.

2. Sisällöntuotanto asiakas mielessä

Jos vielä käytätte somea niin, että mietitte vain, mitä te yrityksenä tai brändinä haluatte kertoa, on aika vaihtaa näkökulmaa. Miettikää aina ihanneasiakasta: mitä hän haluaa tietää, mikä sisältö häntä kiinnostaa?

3. Uusien asioiden testaaminen

Sosiaalinen media muuttuu koko ajan, joten yritys ei voi enää mennä samalla suunnitelmalla someen kuin vuonna 2018. Testatkaa rohkeasti uutta – esimerkiksi jos ette ole ottanut vielä Instagramin keloja haltuun, nyt on viimeistään aika! Vai olisiko teidän aika ottaa haltuun jokin uusi kanava, kuten TikTok?

3 x sano näille EI  

1. Kommentteihin vastaamattomuus

Sosiaalinen media ei ole yksisuuntaista viestien lähetystä. Varmistakaa siis, että vastaatte teille tuleviin somekommentteihin! Jos vastaaminen on ollut retuperällä, ottakaa tavaksi vaikka kerran päivässä vastata kaikkiin tulleisiin kommentteihin.

2. Nopeiden tulosten odottaminen

Olisi tietysti mukava saada nopeita tuloksia, mutta valitettavasti melkein kaikki asiat vaativat kärsivällisyyttä ja säännöllistä tekemistä. Unohtakaa pikavoittojen tavoittelu ja keskittykää systemaattiseen tekemiseen.

3. Epäaitous

Kuten olemme aiemmin kirjoittaneet, aitous on ehdottoman IN tänä päivänä. Älkää siis ole epäaitoja sosiaalisessa mediassa tai viestikö brändistänne asioita, jotka eivät vastaa totuutta millään tapaa.

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: