Sosiaalinen media markkinointikeinona – mitkä ovat sen etuja?

Sosiaalisen median käytöstä yrityksen markkinoinnissa on laadittu jos jonkinlaista raporttia. Monet yritysmaailman asiantuntijat kannustavat yrityksiä tunnistamaan somen tarjoaman potentiaalin ja valjastamaan sen hyötykäyttöön. Mitä etuja siinä sitten oikeasti on?

Lisää liikennettä verkkosivuille

Sosiaalisen median avulla voit ohjata ihmisiä verkkosivuillesi ja tutustumaan tuotteisiisi tai palveluihisi. Voit julkaista somessa linkkejä ja esitellä tarjontaasi. Some on myös loistava paikka jakaa verkkosivujesi blogista tekstejä, ja myös tätä kautta ohjata ihmisiä sivustollesi.

Asiakassuhteiden vahvistaminen

Hyvin toteutettuna, sosiaalisen median avulla voidaan vahvistaa suhteita asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden välillä. Se auttaa luomaan pitkäaikaisia ja lojaaleja suhteita.

Persoonan näyttäminen

Somessa yrityksiltäkin kaivataan yhä persoonallisempaa sisältöä. Se onkin siksi mahtava tapa osoittaa yrityksesi meininkiä ja päästää asiakkaat kulissien taakse tutustumaan arkeen ja henkilöstöön. Oivaltavat ja persoonalliset sisällöt tekevät sinusta samaistuttavamman ja innostavat ihmisiä jäämään seuraamaan polkuasi.

Brändin vahvistaminen

Persoonallisten sisältöjen lisäksi some on oiva väylä vahvistaa brändiäsi. Voit päivittää kanaviasi monta kertaa viikossa erilaisilla sisällöillä ja pidät näin koko ajan brändisi pinnalla ja viestisi esillä.

Reagointi reaaliajassa

Sosiaalinen media markkinointikeinona on vauhdikas ja reaaliaikainen. Vaikka se vaatii jatkuvaa seurantaa, se mahdollistaa myös reagoinnin asiakkaiden palautteisiin ja kommentteihin vikkelästi. Negatiivinenkin kokemus, josta asiakas kirjoittaa someen, voidaan pelastaa ennen kuin se ehtii paisumaan. Toisaalta taas voit myös osallistua keskusteluihin ja tuoda yritystäsi ja edustamianne arvoja esille.

Asiantuntijakuvan rakentaminen

Some ei ole vain kevyitä sisältöjä varten: se on erinomainen paikka rakentaa vahvaa asiantuntijuuden asemaa alallasi. Voit esimerkiksi kirjoittaa alasi tärkeistä asioista, jakaa hyviä artikkeleita luettavaksi tai ottaa kantaa polttaviin keskusteluihin.

Odotuksiin vastaaminen

Etenkin nuoret sukupolvet kasvavat somen kanssa käsikynkkää, ja he odottavat löytävänsä yrityksistä tietoa somesta. Somesta puuttuva tai hiljainen profiili voidaan mieltää jopa epäilyttävänä, mikä vaikuttaa ostopäätökseen.

Edullista, matalan kynnyksen markkinointia

Sosiaalinen media markkinointikeinona on edullinen. Tilien luominen ei maksa mitään, ja alkuun pääsee itsekin, jos oma aika riittää. Mainostaminen Suomessa on halpaa ja klikkihinnat alhaiset. Somessa voi kokeilla monenlaista ja tutkia, mikä toimii ja mikä ei.

Ainakin nämä kahdeksan kohtaa liputtavat somen puolesta. Tietenkin näiden etujen saavuttamiseksi täytyy markkinointia hieman miettiä etukäteen ja pitää huolta päivittämisen laadusta. Jos some-markkinointi kiinnostaa, tutustu palveluihimme tai ota suoraan yhteyttä, niin jutellaan lisää mahdollisista ratkaisuista.

 

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: