Sosiaalinen media auttaa tavoittamaan potentiaaliset työntekijät

Sosiaalisen median merkitys rekrytoinnissa ei ole uusi juttu, ja somen merkitys kasvaa entisestään. Kaikki potentiaaliset työntekijät eivät välttämättä selaile työnhakuportaaleita, joten ilmoitusten pitää näkyä myös niissä kanavissa, missä potentiaaliset työntekijät ovat. Miten yritys voisi siis hyödyntää sosiaalista mediaa rekrytoinnissa?

Missä somekanavissa auki olevia työpaikkoja kannattaa mainostaa?

On ensinnäkin tärkeää julkaista rekryilmoitukset yrityksen sometileille orgaanisesti, mutta yleensä tarvitaan myös mainontaa tavoittamaan kohderyhmät. Rekrytointimainonnassa kyseeseen voi tulla esimerkiksi Instagram-, Facebook- sekä LinkedIn-mainonta. LinkedInissä pystyy kohdentamaan mainoksia todella tarkasti esimerkiksi toimialan ja/tai tittelin perusteella, eli jos havittelet tietyn alan osaajia, jotka ovat kilpailijalla töissä, voi LinkedIn-mainonta olla erityisen hyvä kanava siihen. Monet jo työssä olevat eivät aktiivisesti edes seuraa työnhakuportaaleita, joten on erityisen tärkeää tehdä mainontaa kohderyhmälle, jotta tavoitetaan myös ne hakijat, jotka eivät aktiivisesti etsi uutta työtä.

Instagramissa ja Facebookissa ihmiset eivät niin usein jaa työpaikkatietojansa, joten siellä kohdennus voi olla eri tavalla tehtyä ja tulla kyseeseen eri tyyppisissä työpaikkailmoituksissa. Jos haet esimerkiksi opiskelijoita osa-aikaiseen työhön, pystyt kohdentamaan Facebookissa ja Instagramissa henkilöille, jotka opiskelevat tällä hetkellä esimerkiksi pk-seudulla Haaga-Heliassa tiettyä alaa. Instagramissa ja Facebookissa voi lisätä kohdennuskriteereihin myös kiinnostuksen kohteita.

Näiden lisäksi myös esimerkiksi relevantteihin Facebook-ryhmiin kannattaa ehdottomasti julkaista työnhakuilmoitukset. Eli jos etsit viestinnän ammattilaista, kannattaa jakaa ilmoitusta erilaisiin viestinnän ammattilaisten Facebook-ryhmiin.

Millaista sisältöä mainoksiin kannattaa laittaa?

Mainosten sisällöstä kannattaa tehdä innostavaa. Miksi juuri teidän yritykseenne kannattaa tulla töihin ja millainen on auki oleva työpaikka? Nämä kannattaa kertoa mahdollisimman informatiivisesti ja innostavasti jo mainostekstissä, jotta potentiaalinen työnhakija klikkaa ilmoitukseen lukemaan lisätietoja.

Työnantajamielikuva on jatkuvasti tärkeämpi

Yritykset ovat heränneet siihen, että aika ei ole enää sellainen, että hyviä työntekijöitä olisi joka alalle ja yritykseen tungokseksi asti. Yritysten pitää näyttää kaikessa tekemisessään ulospäin, että ovat kiinnostava ja hyvä yritys työskennellä – ja ehdottomasti parempi työpaikka kuin kilpailijayritys. Työnantajamielikuvaa ei luoda pelkästään rekrytointimainoksilla, vaan se on paljon pitkäjänteisempi prosessi. Miten työnantajamielikuvaa voi kehittää? Lue työnantajamielikuvasta aikaisemmasta blogitekstistämme!

Kupli tuottaa myös rekrytointimainontaa ja auttaa työnantajamielikuvan luomisessa. Ota yhteyttä!

PS. Huomasitko, että etsimme Kuplille osa-aikaista markkinointiassistenttia?

Suvi Asikainen
CMO, Co-Founder
Katsotaanko yhdessä, miten teidän
yrityksenne rekrytointimainontaa
voidaan tehostaa?

suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: