Sosiaalisen median julkaisujen automatisointi

Sisällöistä ja niiden suunnittelemisesta on puhuttu blogissamme paljon, mutta mitä sitten, kun aikataulutuksen ja julkaisujen hetki koittaa? Pitääkö jonkun olla koko ajan päivittämässä somen eri kanavia? Muistaako hän varmasti kaikki kanavat ja mitä niihin oli suunniteltu julkaistavaksi ja koska?

Manuaalinen sosiaalisen median päivittäminen voi käydä nopeasti työlääksi eikä se välttämättä ole edes aina mahdollista esimerkiksi palaverien täyttäessä päivät. Onneksemme sosiaalisen median kanavia saa hoidettua todella kätevästi erilaisten työkalujen avulla, joiden kautta julkaisuja voi automatisoida. Kun suuremmat julkaisut aikatauluttaa sometyökalun avulla esimerkiksi seuraavaksi viikoksi ja pariksi, säästyy aikaa ja ajatukset saa keskitettyä myös muihin töihin.

 

Työkaluja on tarjolla moneen makuun

Riippuen tarpeista valittavana on laaja kirjo työkaluja, ja jos olet keskittynyt yhteen kanavaan on omille kanavillekin erilaisia työkaluja. Esimerkiksi Twitterin päivittämiseen ja seuraamiseen TweetDeck on oiva apuväline. Monien eri kanavien hallinta onnistuu esimerkiksi Hootsuiten ja Bufferin avulla todella helposti.

Blogipostaukset saa useimmiten myös ajastettua ja näin huolella suunniteltu blogitekstien ja sosiaalisen median kanavien kokonaisuus voi olla kasassa ja julkaisut automatisoitu jo hyvissä ajoin ennen julkaisujen ajankohtaa.

Me Kuplilla olemme olleet todella tyytyväisiä Hootsuiteen ja se on käytössä jatkuvasti. Muutaman viikon testauksessa myös Buffer osoittautui oikein käteväksi, joten suosittelemmekin testaamaan molempia.

 

Hootsuite helpottaa tekemistä

Hootsuite on todella kätevä ja helppokäyttöinen työkalu sosiaalisen median kanavien julkaisujen aikatauluttamiseen ja julkaisuun. Voit valita erilaisista näkymistä itsellesi sopivan: valittavana on listanäkymä sekä erilaisia kalenterinäkymiä, joista julkaisuja voi katsoa päivä-, viikko- ja kuukausitasolla. Laajemman suunnittelun kannalta kuukausinäkymä on todella toimiva, mutta itse seuraan usein viikkotasolla sosiaalisen median päivityksiä ja tekemistä. Hootsuitella on myös mobiilisovellus, jonka avulla päivityksiä saa lisättyä myös silloin, kun tietokone ei ole käsien ulottuvissa, ja Instagramin päivittäminen hoituu myös sovelluksen kautta.

Kaiken kaikkiaan suosittelen lämpimästi, että kokeilet sosiaalisen median julkaisujen automatisointia. Se säästää selvästi aikaa ja työkalujen käyttö tuo myös suunnitelmallisuutta omaan tekemiseen.

 

Katso myös aiemmin julkaistut sisältöihin ja niiden suunnitteluun liittyvät kirjoituksemme:

3 asiaa, jotka on otettava huomioon sisältömarkkinointia aloittaessa
Mitä on hyvä sisältö?
Miksi yrityksesi kannattaa laatia blogille sisältösuunnitelma

 

Me Kuplilla räätälöimme markkinointistrategioita jokaisen yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Markkinointistrategioiden suunnittelun ja implementoinnin ohella tarjoamme sisältömarkkinointia, some-mainontaa ja verkkosivuja sekä niiden päivityspalveluja. Tarjoamme myös sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää!

 

Mari Orpana

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Hän suunnittelee, opettelee, tekee ja kokeilee aina yhtä suurella innolla, milloin
betonilamppukurssilla, ja milloin WordPressin koodinpätkiä tutkien.
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: