Sosiaalisen median koulutus auttaa markkinoinnin käynnistämisessä ja kehittämisessä

Sosiaalinen media tarjoaa helpon ja edullisen tavan markkinoida. Monesta yrityksestä kuitenkin uupuu tarvittavaa osaaminen markkinoinnin tekemiseen, eivätkä resurssit riitä oman markkinoinnin ammattilaisen palkkaamiseen eikä palvelua haluta myöskään ulkoistaa. Tällöin paras vaihtoehto on hypätä oppimisen polulle ja ottaa suunnaksi sosiaalisen median koulutus.

Mitä sosiaalisen median koulutus yleensä sisältää?

Sosiaalisen median koulutuksissa yleensä opitaan käyttämään eri alustoja markkinoinnin näkökulmasta sekä käydään läpi eri kanavien ominaisuuksia ja niiden mainostustyökaluja.

Koulutuksissa mietitään myös, miten yrityksesi kannattaisi olla näkyvillä somessa, ja millaista sisältöä olisi hyvä julkaista ja milloin. Suunnitellaan sisältöjä ja mietitään paras mahdollinen kokonaisuus kohderyhmäsi sitouttamiseksi ja tavoitteidesi saavuttamiseksi.

Mainonta ja mainosten tekeminen on tärkeä osa some-markkinointia. Etenkin mainostamisessa apu on yleensä tarpeen, sillä siihen liittyy monia hämmennystä aiheuttavia asioita ja termejä. Kohdentaminen, testaaminen ja tulosten mittaaminen ovat kiinteä osa mainostamista ja niiden opettelu kannattaa, jotta saat parhaimman hyödyn mainonnan investoinnistasi.

Muista hyödyntää myös Google-markkinointia

Sosiaalisen median lisäksi koulutuksia tarjotaan myös Google-markkinoinnin opetteluun. Google Ads onkin yksi markkinoinnin tärkeimmistä työkaluista, ja sen perusteet on oltava hallussa. Jos yrityksesi ei löydy Googlesta, sen luokse on todella vaikea eksyä. Google-puoleen syventymällä voidaan kasvattaa sekä yrityksen orgaanista että maksettua näkyvyyttä.

Jos haluat hoitaa markkinoinnin itse, tartu ensin ammattilaisen apuun

Koulutuksissa rikotaan ajattelumalli, että some-markkinoinnissa riittää, kun roiskii sisältöä vähän vasemmalla kädellä sinne ja tänne. Kuten kaikessa liiketoiminnassa, myös markkinoinnissa strategia ja suunnitelmat ovat kriittisiä onnistumisen kannalta. On tuotettava sisältöä, joka tarjoaa lisäarvoa kohdeyleisöllesi, jotta he jaksavat kiinnostua siitä, ja tarjottava sitä myös säännöllisesti.

Jos siis yrityksessäsi halutaan hoitaa markkinointi omin voimin, kannattaa asioihin perehtyä ammattilaisen opastuksella. Vaikka perusjuttuja tekisit jo itse, koulutuksien avulla voit kehittää markkinointiasi ja saada parempia tuloksia. Tutustu esimerkiksi Kupli Academyn tarjontaan ja kasaa koulutuksista yrityksesi liiketoimintaa parhaiten hyödyttävä kokonaisuus.

 

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

 

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: