Sosiaalisen median strategia, jonka avulla onnistut – osa 3/3

Sosiaalisen median strategia, jonka avulla onnistut on kolmiosainen juttusarja, jossa käymme läpi keskeisiä elementtejä, jotka on hyvä ottaa huomioon lähdettäessä miettimään yrityksen somestrategiaa.

Ensimmäisessä juttusarjan osassa kävimme läpi tavoitteita, mittareita, kohderyhmiä ja kanavia, toisessa osassa syvennyimme sisältöihin. Kolmannessa ja viimeisessä osassa keskitymme siihen mitä tapahtuu, kun olet suunnitellut sosiaalisen median tekemisen huolella ja aloittanut päivittämisen.

 

9. Seuraa

Seuraa aktiivisesti, mitä sosiaalisessa mediassa tapahtuu ja mitkä ovat päivän polttavia puheenaiheita. Mistä kanavista löydät yrityksiä ja henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista kuin sinä? Seuraamalla muita voit saada uusia ideoita ja ajatuksia myös omaan tekemiseesi.

Toinen näkökulma seuraamiseen on omien somekanaviesi seuraaminen – kun joku käy kommentoimassa ja herättämässä keskustelua kirjoituksiisi, vastaako joku? Sen lisäksi, että joku on vastuussa vastaamisesta, on hyvä miettiä etukäteen, millä tavalla kommentteihin vastataan.

 

10. Osallistu keskusteluun

Pelkkä seuraaminen sosiaalisessa mediassa harvemmin tuottaa tulosta ja niinpä aktiivisuus on valttia. Osallistu rohkeasti keskusteluun, jaa ajatuksiasi ja mielipiteitäsi sekä hyviä vinkkejä ja neuvoja. Kehu ja kannusta – positiivisella otteella yrityksestäsi ja sinusta jää hyvä kuva myös someen.

 

11. Analysoi

Ensimmäisissä vaiheissa mietittiin sosiaalisen median strategialle tavoitteet ja asetettiin mittarit. Miten näihin tavoitteisiin ollaan päästy? Missä sosiaalisen median kanavissa ollaan onnistuttu ja missä olisi parantamisen varaa? Mitkä sisällöt ovat kiinnostaneet eniten? Analysoi saatuja tuloksia ja kerää huomioita, joiden avulla pystyt kehittämään sosiaalisen median sisältöjä ja tekemistä.

 

12. Kehitä

Sosiaalinen media elää ja kehittyy jatkuvasti, joten ei riitä, että olet kerran suunnitellut huolella – ja toteuttanutkin – sosiaalisen median strategiasi. Mieti, missä ollaan onnistuttu, missä ei, ja miten tekemistä olisi syytä kehittää? Mutta ennen kaikkea, nauti ja iloitse onnistumisista!

 

Suunnitellaanko yhdessä yrityksellenne sosiaalisen median strategia? Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää!

Me Kuplilla räätälöimme markkinointistrategioita jokaisen yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Markkinointistrategioiden suunnittelun ja implementoinnin ohella tarjoamme sisältömarkkinointia, some-mainontaa ja verkkosivuja sekä niiden päivityspalveluja. Tarjoamme myös sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. 

 

Mari Orpana

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Hän suunnittelee, opettelee, tekee ja kokeilee aina yhtä suurella innolla, milloin
betonilamppukurssilla, ja milloin WordPressin koodinpätkiä tutkien.
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: