Suvin työpäivä – millainen oli helmikuinen maanantai markkinointitoimistossa?
Uusi viikko edessä! Tässä kirjoituksessa käyn läpi maanantaisen työpäiväni. Jokainen päivä on erilainen, mutta tässä yksi esimerkki päivän puuhistani. Tervetuloa mukaan päivääni!
Klo 8:30 Saavun toimistolle sattumalta samalla ovenavauksella Marin kanssa. Dolce Gusto -kahvi tippumaan, läppäri auki ja työviikko käyntiin! Luen meilit läpi ja teen muutoksia asiakkaan someviikkosuunnitelmaan. Suunnitellaan myös aamun tapaamista Marin kanssa.
Klo 10:00 Aloitustapaaminen asiakkaalla. Käymme läpi sitä, mitä lähdemme tekemään (sosiaalista mediaa ja Google AdWords -mainontaa), käymme läpi käytännön asioita ja kuulemme myös yrityksen historiasta. Olemme innoissamme päästessämme aloittamaan yhteistyön sisustus- ja huonekaluliikkeen kanssa! Katsekin ”hieman” harhailee kaikkiin ihaniin sohvapöytiin ja muihin huonekaluihin… Tänne pitää tulla uudestaan ajan kanssa etsimään kotiin kaikkea kivaa.
Klo 11:30 Haen Picnicistä salaatin ja syömme lounasta toimistolla Marin kanssa. Puhumme siitä, kuinka paljon alkuvuonna on jo kerennyt tapahtua – olemme saaneet lukuisia kivoja asiakkuuksia.
Klo 12:00 Kahvi taas tippumaan ja ajastan asiakkaan tämän viikon somepäivitykset Buffer-työkalun avulla.
Klo 13:00 Alan suunnittelemaan uudelle asiakkaalle sisältösuunnitelmaa. Haluamme panostaa hyviin sisältöihin ja peräänkuulutamme suunnitelmallisuutta. Sisältöjen suunnittelu on yhtä lempipuuhistani. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :)
Klo 14:00 Asiakas tulee nettisivujen käyttökoulutukseen, sivut alkavat olla valmiita ja tarkoituksena on, että asiakas pystyy jatkossa itse päivittämään sivuja.
Klo 14:30 Kirjoitan blogitekstin asiakkaalle. Blogiasiakkuudet ovat erityisen kivoja ja blogituotantoa pyrimmekin suosittelemaan aina lähes kaikille asiakkaille, sillä laadukkaasta blogista on yritykselle useita hyötyjä. Panostamme hakukoneoptimointiin ja Yoast-työkalun avulla varmistamme tekstiemme hakukoneoptimoitavuuden, mutta siten, että ne ovat kuitenkin luonnollisesti eteenpäin soljuvia.
Käymme Marin kanssa läpi erään asiakkaan LinkedIn-mainoksen kohdennuksia.
Klo 16:30 Kotiinlähdön aika, ulkonakin on vielä valoisaa! Kotona vielä pitää tehdä muutamat hommat, mutta pieni tauko on paikallaan.
PS. Oletko lukenut jo Suskin ja Marin työpäivistä?
Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: