Suvin työpäivä – millainen oli helmikuinen maanantai markkinointitoimistossa?

Uusi viikko edessä! Tässä kirjoituksessa käyn läpi maanantaisen työpäiväni. Jokainen päivä on erilainen, mutta tässä yksi esimerkki päivän puuhistani. Tervetuloa mukaan päivääni!

Klo 8:30 Saavun toimistolle sattumalta samalla ovenavauksella Marin kanssa. Dolce Gusto -kahvi tippumaan, läppäri auki ja työviikko käyntiin! Luen meilit läpi ja teen muutoksia asiakkaan someviikkosuunnitelmaan. Suunnitellaan myös aamun tapaamista Marin kanssa.

Klo 10:00 Aloitustapaaminen asiakkaalla. Käymme läpi sitä, mitä lähdemme tekemään (sosiaalista mediaa ja Google AdWords -mainontaa), käymme läpi käytännön asioita ja kuulemme myös yrityksen historiasta. Olemme innoissamme päästessämme aloittamaan yhteistyön sisustus- ja huonekaluliikkeen kanssa! Katsekin ”hieman” harhailee kaikkiin ihaniin sohvapöytiin ja muihin huonekaluihin… Tänne pitää tulla uudestaan ajan kanssa etsimään kotiin kaikkea kivaa.

Klo 11:30 Haen Picnicistä salaatin ja syömme lounasta toimistolla Marin kanssa. Puhumme siitä, kuinka paljon alkuvuonna on jo kerennyt tapahtua – olemme saaneet lukuisia kivoja asiakkuuksia.

Klo 12:00 Kahvi taas tippumaan ja ajastan asiakkaan tämän viikon somepäivitykset Buffer-työkalun avulla.

Klo 13:00 Alan suunnittelemaan uudelle asiakkaalle sisältösuunnitelmaa. Haluamme panostaa hyviin sisältöihin ja peräänkuulutamme suunnitelmallisuutta. Sisältöjen suunnittelu on yhtä lempipuuhistani. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :)

Klo 14:00 Asiakas tulee nettisivujen käyttökoulutukseen, sivut alkavat olla valmiita ja tarkoituksena on, että asiakas pystyy jatkossa itse päivittämään sivuja.

Klo 14:30 Kirjoitan blogitekstin asiakkaalle. Blogiasiakkuudet ovat erityisen kivoja ja blogituotantoa pyrimmekin suosittelemaan aina lähes kaikille asiakkaille, sillä laadukkaasta blogista on yritykselle useita hyötyjä. Panostamme hakukoneoptimointiin ja Yoast-työkalun avulla varmistamme tekstiemme hakukoneoptimoitavuuden, mutta siten, että ne ovat kuitenkin luonnollisesti eteenpäin soljuvia.

Käymme Marin kanssa läpi erään asiakkaan LinkedIn-mainoksen kohdennuksia.

Klo 16:30 Kotiinlähdön aika, ulkonakin on vielä valoisaa! Kotona vielä pitää tehdä muutamat hommat, mutta pieni tauko on paikallaan.

PS. Oletko lukenut jo Suskin ja Marin työpäivistä?

 

Suvi Asikainen
Lead Marketing Strategist, Co-Founder
Suvi on yritysviestinnän KTM, joka miettii jatkuvasti,
kuinka yritykset voisivat hyödyntää sosiaalista mediaa entistä paremmin oikeilla ja kiinnostavilla sisällöillä. 
Laitetaanko yhdessä yrityksesi somemarkkinointi ja sisällöt kuntoon?
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: