Mainoskampanjoita, asiakastapaamisia ja sisältösuunnittelua – Tiian etätyöpäivä Kuplilla

Kuplin syksy on edennyt vauhdilla, uusia asiakkaita tulee joka viikko ja entisten kanssa jatketaan töitä täydellä höyryllä eteenpäin! Tänä torstaina olin poikkeuksellisesti etätöissä. Yleensä teen työt toimistolta käsin paremman työergonomian takia, vaikka toimistolla ei työkavereita olisikaan. Kotonakin onneksi hommat rullaavat, kun nettiyhteydet ovat hyvät.

Pidän työstäni markkinointitoimistossa, sillä tehtävät ja asiakkaat vaihtelevat paljon. Lisäksi työssä voi nähdä selkeitä tuloksia!

7.30 Päivä alkaa tavallista aiemmin, sillä työmatkaan ei tarvitse käyttää aikaa. Ensimmäiseksi vastaan asiakkaalta illalla tulleeseen sähköpostiin. Sitten katson, mitä alan uutiset sanovat ja jaan mielenkiintoisimmat linkit kollegoille Slackissä.

8.00 #PuheKuplilla-blogissa on julkaistu eilen Suvin kirjoittama artikkeli markkinointikampanjoiden suunnittelun tärkeydestä. Jaan jutun Kuplin somekanavissa.

8.30 Asiakkaalta tulee viesti, jossa pyydetään etätapaamista jo tänään. Sovimme tapaamisen. Samalla tarkistan, että meillä on varmasti pääsy Google Ads -tilille, jolle asiakas on lähettänyt meille kutsun.

8.45 Tsekkaan kahden asiakkaan mainoskampanjoiden A/B-testien tilanteen sosiaalisen median mainostyökalujen kautta. Tänään onkin tarjolla sekä LinkedIniä, Twitteriä että Facebookia. Lisäksi vielä ajastan yhden kampanjan Instagramiin. Laitan asiakkaille viestiä kampanjoiden tilanteesta. Lisäksi viestittelen vielä kolmannen kampanja-asiakkaan kanssa, sovimme etätapaamisen seuraavalle viikolle tulosten tarkastelua varten. Yhdeksältä meillä on tiimipalaveri Kuplilaisten kanssa, joten käväisen välillä Meetissä.

10.20 Käyn asiakkaan ensi vuoden sisältösuunnitelman kimppuun. Mukaan tulevat somekanavien julkaisut, blogi, uutiskirjeet, tiedotteet ja mainoskampanjat. Tässä tapauksessa asiakas itse toteuttaa suurimman osan suunnitelmasta, joten meidän tehtävänä on lähinnä tehdä markkinoinnille runko, jota asiakas muokkaa tarpeen mukaan. Julkaisukalenteriin kuitenkin laitetaan paikoilleen jokaisen somejulkaisunkin aihe.

14.00 Meillä käydään kerran viikossa läpi tiimiläisten työssään kokemat onnistumiset, nyt on tämän viikon onnistumishetken vuoro! Meetissä iloitaan uusista asiakkuuksista ja muista hienoista hetkistä viikon varrelta. Sitten ehdin vielä hetkeksi paneutua sisältösuunnitteluun.

14.30 Aamulla sovittu pikapalaveri kansainvälisen asiakkaan kanssa Google Ads -tilin käyttöön liittyen. Mukana on asiakkaan edustajia Suomesta ja Tanskasta sekä markkinointitoimisto Briteistä. Kansainvälinen juttutuokio menee sujuvasti ja asia saadaan viestittyä puolin ja toisin.

14.50 Huomenna pidän koulutusta asiakkaan edustajalle markkinoinnin suunnitteluun liittyen. Käyn vielä läpi aiemmin sitä varten kootut materiaalit ja kehittelen niitä pidemmälle.

15.45 Nyt on aika laittaa pillit pussiin tältä päivältä. Suuntaan siis pienelle kävelylle tiiviin istumatyöpäivän päätteeksi.

Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto Helsingissä. Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä!

Tiia Moilanen

Tiia Moilanen
Digital Marketing Coordinator
tiia.moilanen@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: