Kun käyt pitkään samalla lääkärillä, tuntee hän terveyshistoriasi ja osaa suositella oikeita toimenpiteitä uusien vaivojen ilmetessä. Lisäksi hän auttaa toimimaan niin, että terveytesi paranisi ja jatkossa vaivoilta vältyttäisiin. Sinun ei tarvitse jokaisella käynnillä selittää hänelle juurta jaksaen asioiden taustoja, vaan hän tuntee ne jo valmiiksi, joten yhteinen aikanne voidaan käyttää tehokkaasti hyödyksi.

Samoin yhteistyö markkinointitoimiston kanssa tehostuu, kun tekemistä päästään suunnittelemaan ja toteuttamaan pitkällä aikavälillä. Silloin markkinointia voidaan kehittää tehokkaasti ja proaktiivisesti. Tämä käy riippumatta siitä, hoitaako yritys itse markkinoinnin toteutuksen toimiston sparraillessa, vai onko se ulkoistettu osin tai kokonaan markkinointitoimistolle.

Sanallinen ja visuaalinen viestintä sujuviksi

Pitkäaikaisessa yhteistyössä sekä markkinointitoimiston sisällöntuottaja että graafinen suunnittelija oppivat vähitellen juuri teidän tyylinne, jolloin saatte nopeammin juuri sellaiset materiaalit, joita tarvitsette. Tällaisen yhteistyön pohjaksi laaditaan yleensä esimerkiksi graafinen ohjeisto tai brand book sekä markkinointistrategian tai -suunnitelman yhteydessä määriteltävä tone-of-voice. Nämä helpottavat työtä erityisesti silloin, kun teidän tai yhteistyökumppaninne henkilöstössä tapahtuu vaihdoksia. Kirjalliset ohjeet helpottavat perehtymistä.

Markkinoinnin tekeminen ei ole pelkkää uusien nerokkaiden iskulauseiden brainstormausta, vaikka sitäkin joskus tarvitaan. Pääosin markkinointi on tasaista puurtamista – mainonnan optimointia, verkkosivujen teknisiä päivityksiä, sivustosisältöjen hiomista, somesisältöjen laatimista, julkaisua ja testaamista sekä kaiken tämän mittaamista. Yhdellä taholla täytyy olla hyvä yleisnäkemys kokonaisuudesta, jotta parhaisiin tuloksiin voitaisiin päästä.

Kuuntele sisällöntuottajaa ja Google Ads -optimoijaa

Kun markkinoinnissa on mukana ulkopuolinen kumppani, pystyy hän näkemään käyttämänne sisällöt potentiaalisen asiakkaanne silmin teitä helpommin. Kun verkkosivuhakuja lähdetään tekemään, ei asiakkaanne välttämättä käytä juuri niitä hakusanoja, joilla te olette palvelunne nimenneet. Yritysten ja organisaatioiden tapana on usein kuvailla omia palveluitaan niin silotellusti, että asiakkaan käyttämä arkikieli unohtuu. Hakukoneoptimoinnin taitava sisällöntuottaja voi auttaa teitä löytämään keinot ilmaista asiat niin, että ulkopuolisetkin saavat niistä selvän nopeasti ja löytävät teidät hakukoneista nopeasti.

Sillä henkilöllä, joka optimoi yrityksenne hakusanamainontaa, on usein hyvä käsitys siitä, miten verkkosivustonne toimii niin teknisesti kuin tärkeimpien haun avainsanojenkin osalta. Google Ads -optimoija näkee mainonnan tuloksista, mitä asioita korjaamalla verkkosivustonne toimisivat paremmin löydettävyyden kannalta. Lukekaa siis saamanne raportit tarkasti ja kysykää tarvittaessa lisää.

Kun yhteistyökumppani huomaa tällaiset asiat, on niihin helppo tarttua yhteistyössä ja parantaa samalla sekä orgaanista että maksettua näkyvyyttänne!

Yhteistyö helpottaa suunnittelua

Pitkäaikainen yhteistyökumppani muistaa, mitä markkinoinnin keinoja teillä on jo kokeiltu ja mitä niistä ei kannata enää uudestaan kokeilla. Toki asiakaskunta ja ajat muuttuvat, joten vanhoja, huonosti menneitä kokeiluja ei kannata kokonaan unohtaa, vaan niistä voi myöhemmin jalostaa kokonaan uusia.

Tuloksia seuraamalla ja tiiviisti yhteyttä pitämällä markkinoinnin suunnittelu ja toteutus saadaan toimimaan tuloksellisesti.

Kupli on osaava kumppani sekä markkinoinnin suunnitteluun että sen tehokkaaseen toteutukseen monikanavaisesti. Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä!

Tiia Moilanen

Tiia Moilanen
Digital Marketing Coordinator
tiia.moilanen@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: