MySense by Flamingo Spa

Brändin kirkastus

MySense by Flamingo Spa on lempeä kokonaisuus kauneutta ja hyvää oloa. Sinulle, joka haluat tuloksellisia hoitoja ihollesi, hehkua olemukseesi ja lempeää liikettä kehollesi!

MySense by Flamingo Spa

Brändin kirkastus

MySense by Flamingo Spa on lempeä kokonaisuus kauneutta ja hyvää oloa. Sinulle, joka haluat tuloksellisia hoitoja ihollesi, hehkua olemukseesi ja lempeää liikettä kehollesi!

Lähtökohdat projektille

Kupli on toiminut Flamingo Span markkinointikumppanina alkuvuodesta 2022 lähtien ja syksyllä 2022 Flamingo Spalla oli tarve lähteä uudistamaan Day Spata, joka sijaitsee kylpylän välittömässä läheisyydessä Jumbo-Flamingon kauppakeskuksessa. Day Spasta oli tavoitteena saada entistä monipuolisempi kauneuden ja hyvinvoinnin keskus, niinpä sen visuaalisen ilmeen ja viestien täytyi tukea tätä uutta konseptia. Lähdettiin kirkastamaan uudelle Day Spalle uusi brändi-identiteetti viesteineen ja ilmeineen yhteistyössä Flamingo Span kanssa.

Mitä tehtiin ja miksi?

MySensen brändin kehitystyö aloitettiin perusteellisella pohjatyöllä, joka koottiin lopulta yhdeksi ohjekirjaksi eli ns. brand bookiksi. Brand book kokosi yhteen brändin ytimen eli sen, mitä brändi on, kenelle ja miten se viestii sekä miltä se näyttää. Tärkeää oli, että brändi viestisi kokonaisvaltaisesti MySensen palveluita: jatkossa MySense tarjoaa myös esimerkiksi joogatunteja, kun aiempi Day Spa oli keskittynyt vain perinteisiin day spa -palveluihin.

Viestinnässä korostettiin erityisesti uudistumista ja kukoistamista ja se näkyi kaikissa pääviesteistä sloganista tarinaan.

”Kuten luonto siirtyy vuodenajasta toiseen noin kolmen kuukauden välein, myös ihomme uudistuu kolmessa kuukaudessa. Kolmessa kuukaudessa myös aloitetun joogaharrastuksen tulokset alkavat näkyä. Lempeä huolenpito niin ihosta kuin kehosta tuo hyvää oloa niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Kun voimme hyvin, näkyy hyvinvointi ulospäin kukoistuksena ja hehkuna.”

Sloganiksi valikoitui: Uudistu. Kukoista. Hehku. / Lempeyttä arkeesi. 

”Kehottavalla sloganilla rohkaisemme asiakkaita uudistumaan ja kukoistamaan sekä hehkumaan. Ilmi täytyy tulla kuitenkin se, että esimerkiksi kukoistaminen tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Joku kokee, että viikoittainen joogatunti herättää kukoistuksen, toinen haluaa hoitaa ihoa säännöllisesti, piristää katsetta ripsienpidennyksillä tai hakea kesän hehkua suihkurusketuksesta.”

Värimaailmasta suunniteltiin houkutteleva, vihreä ja roosa pääväreinä. Koko brändi-ilmeessä oli tärkeää huomioida, että sen tulisi istua hyvin myös MySensen remontoitaviin tiloihin.

Viestinnällinen osuus Visuaalinen osuus
  • Brändin kuvaus
  • Brändin tarina
  • Slogan
  • Asiakaslupaus
  • Palvelukuvaukset
  • Tone-of-voice eli viestinnän sävy
  • Logo
  • Värimaailma
  • Typografia
  • Muotokieli
  • Valokuvakonsepti
  • Grafiikat

Materiaalit ja jalkautus

Kun brand book oli valmistunut, suunnittelimme askeleet markkinointiin, huomioiden eri kanavat. Lisäksi suunnittelimme Instagram-konseptin sekä sosiaalisen median pohjat, sekä esimerkiksi teippaukset.

Lopputulos:
Uudistu. Kukoista. Hehku.

Uudesta MySensestä tuli näyttävä kokonaisuus ja ovet avautuivat remontin jälkeen maaliskuussa 2023.
Tutustu uuteen MySenseen verkkosivuilla ja Instagramissa.

Lopputulos:
Uudistu. Kukoista. Hehku.

Uudesta MySensestä tuli näyttävä kokonaisuus ja ovet avautuivat remontin jälkeen maaliskuussa 2023.
Tutustu uuteen MySenseen verkkosivuilla ja Instagramissa.

Kuvat: MySense by Flamingo Spa

Kerron mielelläni lisää!

Suvi Asikainen

Osakas, KTM
Asiakkuudet & myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080