Verkkokaupan kasvu on näkynyt viime vuosina myös Suomessa lisääntyneenä tarjontana ja kehittyneinä palveluina. Etenkin nyt poikkeusolojen aikana verkkokauppa on yritykselle loistava tapa tehdä kauppaa, vaikka ihmiset ovatkin linnoittautuneet kotisohvilleen. Jos yrityksenne ei toimi vielä verkossa, nyt on loistava aika harkita sen aloittamista!

Verkkokauppa on ollut jo pitkään kasvava trendi

PostNordin mukaan suomalaiset käyttivät 1,47 miljardia euroa verkko-ostoksiin tammi-kesäkuussa 2019, mikä on 19% enemmän kuin edellisvuotena. Samalla ulkomaisten verkkokauppojen suosio on hieman laskenut. Kotimaisten verkkokauppojen suosio johtuu puolestaan siitä, että kotimaiset verkkokaupat ovat kehittyneet ja niitä on tullut viime vuosina jatkuvasti lisää. Ihmiset ostavat tuotteita ja palveluita mielellään verkosta, sillä se on helppoa, nopeaa ja vaivatonta. Verkkomyynnin ei oleteta ainakaan vähenevän lähitulevaisuudessa, joten siihen kannattaa nyt panostaa.

Verkkokauppa tarjoaa mahdollisuuden lisämyyntiin

Vaikka yrityksenne keskittäisikin myyntinsä ensisijaisesti muihin kanaviin, tarjoaa verkkokauppa mahdollisuuden lisämyynnille. Verkkokaupan perustaa melko pienellä vaivalla, ja sen kulut ovat pienet suhteessa esimerkiksi kivijalkakauppaan. Etenkin nyt poikkeustilan aikana yritykset etsivät jatkuvasti uusia tapoja tehdä liiketoimintaa ja lisätä myyntiä, kun perinteiset keinot eivät ole käytettävissä. Verkkokauppa voi olla tähän hyvä apu, vaikka yrityksenne ei toimisikaan tuotemyynnin parissa. Verkossa voi myydä myös perinteisiä palveluita, tai omaa osaamista voi tarjota asiakkaille verkkokaupan kautta esimerkiksi kurssien, koulutusten ja livetapahtumien muodossa.

Verkkokauppa on helppo luoda verkkosivujen yhteyteen

Verkkokaupan kasvu tuo monia mahdollisuuksia yrityksille, jotka eivät olet vielä siirtänyt myyntiään verkkoon. Verkkokaupan saa helposti ja saumattomasti perustettua WordPress-verkkosivujen yhteyteen ottamalla käyttöön WooCommerce-lisäosan. Tällöin verkkokauppa saadaan tuotua kiinteäksi osaksi verkkosivustoa. Me olemme Kuplilla toteuttaneet verkkokaupat mm. Bio Sculpturelle, GR Healthille, Bubulalle ja Sandeille, ja auttaneet siten lisäämään heidän myyntiään verkossa. WooCommerce-verkkokauppa on helppokäyttöinen, houkutteleva ja räätälöitävissä yrityksenne tarpeisiin sopivaksi.

Onko yrityksenne miettinyt verkkokaupan perustamista? Tutustu Kuplin verkkosivupalveluihin ja ota yhteyttä!

Katariina Sinivaara
Markkinointiassistentti
Katariina suhtautuu alaansa innokkaasti ja hänelle markkinointi on muutakin kuin pelkkää käsien heiluttelua.

katariina.sinivaara@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: