Vuoden 2022 luetuimmat #PuheKuplilla-blogiartikkelit

On taas aika suunnata katse hetkeksi kuluneeseen vuoteen ja nostaa esiin #PuheKuplilla-blogin viisi luetuinta artikkelia. Tämän vuoden luetuimpien joukkoon mahtuukin hyvin monipuolisia aiheita. Jatka lukemista niin saat selville, mitä ne ovat!

5. Mitä on hakukonemainonta ja mitä hyötyä siitä on yritykselle?

Vuoden 2022 viidenneksi luetuimmassa artikkelissa keskitytään hakukonemainontaan. Verkossa tehtävistä ostoprosesseista suuri osa alkaa käyttämällä hakukonetta, ja hakukoneessa tulossivulle nousee orgaanisten hakutuloksien lisäksi myös annettuun hakusanaan liittyviä mainoksia. Hakukonemainonnan avulla yrityksen palvelut ja tuotteet saadaan siis näkyviin silloin juuri silloin, kun potentiaalinen asiakas tekee toimialaan liittyviä hakuja.

4. Mitä seurata somemainonnan tuloksista?

Neljännelle sijalle sijoittui artikkeli somemainonnan tulosten seuraamisesta. Mitä sosiaalisen median mainoskampanjan tulosten numeroiden ja lyhenteiden takaa löytyy ja ovatko tulokset hyviä? Helpointa on antaa kampanjoiden pyörittäminen ja tulosten tulkinta ammattilaisen käsiin, mutta tässä artikkelissa on esiteltynä muutama poiminta siitä, mitä kaikkea raporteista kannattaa ainakin ottaa seurantaan.

3. Suunnittele verkkokauppa huolella ennen perustamista

Suunnitteletko verkkomyynnin aloittamista? Kolmannelle sijalle yltäneessä artikkelissa käydään läpi verkkokaupan suunnittelussa huomioitavia asioita. Verkkokauppamalleja on olemassa hyvin monenlaisia ja verkkokaupan rakentamiseen vaikuttaa erityisesti se, mitä siellä halutaan myydä. Lue tästä tekstistä, mitä kannattaa huomioida heti alussa, kun verkkokauppaa lähdetään suunnittelemaan.

2. Markkinoinnin suunnittelun eri tasot

Toiseksi luetuimmassa artikkelissa avataan markkinoinnin eri aikajänteiden suunnittelun rooleja, joiden tärkeydestä puhumme paljon myös Kuplilla. Mitään ei tapahdu pitkäjänteisesti ja systemaattisesti, jos ei ole suunnitelmaa tai selkeitä prosesseja tekemiseen. Hyvällä suunnittelulla varmistetaan, että asiat tapahtuvat todennäköisemmin kuin ilman suunnittelua. Lisäksi vältetään kiirepiikit, kun asiat voidaan tehdä hyvissä ajoin valmiiksi. Ennen markkinoinnin varsinaista toimenpidesuunnittelua on syytä laittaa myös markkinointistrategia kuntoon.

1. Sisällöntuotanto – mitä se on ja miksi sitä kannattaa tehdä?

Vuoden 2022 luetuin #PuheKuplilla blogiartikkeli -tittelin voittaja! Suvin kirjoittamassa tekstissä keskitytään tarkastelemaan sisällöntuotantoa markkinoinnissa: ”Nykyajan markkinointia on vaikea tehdä ilman, että se sisältää myös sisällöntuotantoa. Sisällöntuotannolla voidaan tavoittaa potentiaaliset asiakkaanne juuri heitä kiinnostavilla aiheilla, ja tarjota heille kiinnostavaa sisältöä eri ostopolun vaiheisiin. Hyvän sisällön avulla voidaan tuoda esiin yrityksen asiantuntijuutta ja ammattitaitoa.”

Toivottavasti viihdyit vuoden 2022 luetuimmat #PuheKuplilla-blogiartikkelit -katsauksen parissa. Tutustu myös muihin vuonna 2022 ja sitä aiemmin julkaistuihin artikkeleihin täällä. Seuraa meitä myös somessa Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä tai tilaa uutiskirje alta.

Hanna Huhtanen
Markkinoinnin harjoittelija
hanna.huhtanen@kupli.fi

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: