Me Kuplilla pyrimme kehittämään jatkuvasti omaa toimintaamme ja alkuvuoden 2019 olemmekin työstäneet asiakasprojektiemme rinnalla sisäistä kehitysprojektia. Projekti jatkuu syyskuuhun asti ja tämän jälkeen varmasti projektimme saa myös jatkoa, sillä kehitys ei lopu koskaan.

Yksinkertainen malli markkinoinnin tekemiseen

Markkinoinnin mittaaminen lähtee tavoitteiden asettamisesta, joiden perusteella markkinointia suunnitellaan ja mittarit asetetaan. Usein ensimmäinen lähtökohta on pureutua liiketoiminnan tavoitteisiin, jonka jälkeen päästään markkinointistrategiaan. Tämän jälkeen päästään konkreettisempaan markkinoinnin suunnitteluun. Kun suunnitelmat on toteutettu huolella, tehdään konkreettisia toimia ja näiden pohjalta syntyy tuloksia. Tuloksia analysoidaan ja sen pohjalta tehdään kehitystyötä. Tätä mallia käytetään yksinkertaistettuna pohjana, jota lähdemme syventämään aika asiakaskohtaisesti.

Raportoinnista tulosten analysointiin ja asiakasymmärrykseen

Kehitysprojektin tavoitteena on pystyä tarjoamaan asiakkaillemme yhä parempaa tietoa markkinoinnin kannattavuudesta ja siirtyä datan hyödyntämisessä raportoinnista tulosten syvempään analysointiin ja asiakasymmärrykseen. Dataa meillä kaikilla on saatavissa yhä enemmän, mutta olemme huomanneet, että sitä harvoin hyödynnetään systemaattisesti. Mahdollisuudet ovat rajattomat ja näin tarvitaankin mahdollisimman ymmärrettäviä malleja, joiden avulla markkinointia voidaan mitata ja kehittää. Tätä varten käynnistimme kehitysprojektin ja konkreettisia tuloksia saamme jo nyt. Innolla odotan mihin kaikkeen voimmekaan vielä yltää hyödyntämällä dataa aina vain paremmin. Miten teillä hyödynnetään dataa ja analytiikan mahdollisuuksia yrityksenne markkinoinnissa?

 

Mari Orpana


Mari Orpana

Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882


Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: