Yritysblogi parantaa asiakaspalvelun tasoa

Laadukkaan yritysblogin hyödyllisyys lienee selvää jo monelle. Laadukas yritysblogi vahvistaa yrityksen asiantuntijakuvaa potentiaalisten asiakkaiden ja muiden sidosryhmien keskuudessa, ja bonuksena ahkerasti päivittyvä blogi parantaa yrityksesi sivujen Google-näkyvyyttä. Jos teidän organisaatiossa vielä mietitään yritysblogin perustamista, sitä voisi perustella esimerkiksi sillä, että hyvä yritysblogi on myös asiakaspalvelua.

Sisällön tarjoaminen asiakkaille ostopolun eri vaiheissa on tärkeää

Mistä asiakas haluaa saada tietoa kussakin ostopolun vaiheessa? Miettikää yritysblogin aiheet sellaisiksi, että ne tarjoavat asiakkaalle tietoa eri vaiheissa ostopolkua, ja parantavat asiakkaan tietämystä teidän yrityksen tuotteisiin tai palveluihin liittyvistä asioista.

Esimerkiksi harkinta-vaiheessa oleva asiakas haluaa luultavasti tietoa yleisesti tuotteesta tai palvelusta, jota hän ehkä olisi ostamassa. Kuvitellaan, että teidän yrityksellänne on vaelluskenkiä myyvä verkkokauppa. Asiakas haluaa luultavasti lukea juttuja siitä, miksi vaelluskengät kannattaa ylipäätään ostaa ja mitä ominaisuuksia hyvissä vaelluskengissä on.

Jos asiakas löytää vastauksia kysymyksiinsä blogista, teidän asiakaspalvelunne ei ruuhkaudu ja asiakas myös kokee, että tarjoatte hänelle juuri hänen tarvitsemaansa tietoa. Asiakas haluaa vahvistusta ehkä joihinkin mietteisiinsä ennen ostopäätöstä, joten teillä on tuhannen taalan paikka toimia asiantuntijana ja tarjota tarpeellista tietoa potentiaaliselle asiakkaalle.

Parhaassa tapauksessa voikin sanoa yritysblogin olevan asiakaspalvelua parhaimmillaan!

Lue myös muut jutut yritysblogeihin liittyen

Yritysblogeista ollaan puhuttu #PuheKuplilla-blogissa moneen otteeseen. Lue muut blogijutut yritysblogiin liittyen!

Haluatko ulkoistaa yritysblogituotannon tai kaipaatko sen tekemiseen sparrausta? Lue lisää yritysblogi-palvelustamme ja ota yhteyttä!

Suvi Asikainen
Co-Founder
Katsotaanko yhdessä, miten teidän
yrityksenne markkinointia
voidaan tehostaa?

suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


 

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: