Yrityssivu Facebookiin – näin teet sen

Kaikkihan siellä Facebookissa ovat! – Tuttu lausahdus, jonka olet varmasti kuullut monenkin suusta. Mutta mitä, jos ”kaikki” eivät vielä olekaan? Oletko vasta miettimässä pitäisikö yrityksesi olla Facebookissa? Mistä lähteä liikkeelle ja mistä löytyisi konkreettiset neuvot yrityssivun perustamiseen?

 

Tavoitteet ja sisällöt

Facebookiin ei kannata mennä vain menemisen vuoksi, niin kun ei muihinkaan somekanaviin. Ennen Facebook-yritystilin perustamista on hyvä miettiä ihan konkreettisia tavoitteita yritystilille sekä suunnitella mitä sisältöjä siellä aiot jakaa. Tavoitteiden tulisi olla linjassa liiketoimintatavoitteiden kanssa niin, että tekeminen somessa tukisi yrityksen muita tavoitteita.

 

Sisällöt – hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Kun tavoitteet ovat selvillä, kannattaa jatkaa ajatuspolkua hieman pidemmälle ja miettiä ja kirjata ylös mitä Facebookissa ensimmäiseksi tekee. Tee etukäteen valmiiksi kolme tai neljä julkaisua, jotka pystyt sitten tilin luomisen jälkeen helposti julkaisemaan. Lisäksi sisältöideoita on hyvä kerätä varastoon niin Facebook-sivu ei jää päivittämättä ainakaan sen takia, että ideoita puuttuisi. Sisältöjä voivat olla ajankohtaiset kuulumiset, tapahtumat, vinkit tai jos kirjoitat blogia niin voit hyvin jakaa blogitekstisi Facebookissa ja löytää lisää lukijoita kirjoituksillesi sitä kautta. Lue vinkkejä hyviin sisältöihin myös blogitekstistämme: Mitä on hyvä sisältö.

 

Vinkkejä Facebook-sisältöihin

Tee julkaisuja, joissa on mukana kuva tai video. Kuva tai video herättävät helposti katsojan mielenkiinnon. Muista videoiden kohdalla, että ihmiset katsovat niitä usein ilman ääntä, joten kirjoita myös tekstit videoihin, joissa on puhetta.

Mieti olisiko julkaisuja syytä mainostaa? Pienelläkin budjetilla voit saavuttaa laajasti yleisöä ja saada tuloksia, jos olet kohdentanut mainokset juuri sinun yrityksesi kohderyhmälle.

 

Ja sitten käytäntöön

Facebookin mainoksia hallinnoidaan Business Managerin kautta, joten jos sinulla on aikomuksena jossain vaiheessa mainostaa yrityssivun julkaisuja, kannattaa Business Manager luoda heti aluksi. Sivun voi luoda myös ilman Business Manageria ja sen voi liittää myöhemmin Business Manageriin.

Tarvitsetko apua Facebook-sivun perustamiseen tai tukea sisältöstrategian laadintaan? Me autamme mielellämme!

Me Kuplilla räätälöimme markkinointistrategioita jokaisen yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Markkinointistrategioiden suunnittelun ja implementoinnin ohella tarjoamme sisältömarkkinointia, some-mainontaa ja verkkosivuja sekä niiden päivityspalveluja. Tarjoamme myös sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. Ota yhteyttä!

 

Mari Orpana

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Hän suunnittelee, opettelee, tekee ja kokeilee aina yhtä suurella innolla, milloin
betonilamppukurssilla, ja milloin WordPressin koodinpätkiä tutkien.
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: