Brändin viestintä
Sanavalinnat kiteyttävät brändinne ytimen
Ydinviestit kiteyttävät houkuttelevasti yrityksenne liiketoiminnan ytimen. Ne viestivät yrityksen olemassaolon tarkoituksen, ja selkeyttävät markkinointia. Kiteytämme organisaatiollenne arvolupauksen, sloganin, USP:n sekä kirkastamme yrityksen tarinan. Jos yrityksellä on laaja palvelutarjooma, myös yksittäisille palveluille ja tuotteille voidaan luoda omat ydinviestit.
Brändin viestintään kuuluu:
Arvolupaus
Arvolupaus määrittelee, miten erottaudutaan kilpailijoista ja vakuutetaan asiakas siitä, että yrityksen tarjooma on asiakkaalle paras ja sopivin. Hyvä arvolupaus tarjoaa asiakkaalle hyödyllistä ja tarpeellista tietoa tuotteesta/palvelusta ja sen hyödyistä, joita asiakas tuotteella tai palvelulla saa. Mistä asiakkaalle arvo tulee? Miten asiakkaan elämä helpottuu, kun ostaa yritykseltä/tuotteen?
Slogan
Mainoslause eli slogan on kompakti iskulause, johon yritetään kiteyttää oivaltavalla tavalla yrityksen liiketoiminnan tai organisaation toiminnan ydin.
USP
USP (unique selling point eli uniikki kilpailuetu) on lause tai virke, joka viestii yrityksen kilpailuedun, eli miten juuri kyseisen yrityksen tuote tai palvelu eroaa kilpailijoiden vastaavista. Tässä ydinviestissä kiteytyy siis nimenomaan kilpailuetu.
Yrityksen tarina
Tarina tuo näkyväksi yrityksen tai palvelun identiteetin. Tarinasta luodaan asiakaslähtöinen ja se perustuu aina liiketoimintastrategiaan ja yrityksen arvoihin. Hyvä tarina vastaa kysymykseen: miksi, miten ja kenelle. Yritystarina on tärkeä pohja yrityksen markkinoinnille ja viestinnälle, jotta kaikki asiakkaat ja muut sidosryhmät ymmärtävät toiminnan tarkoituksen. Lähdemme työstämään tarinaa työpajan kautta.
Muut ydinviestit
Kiteytämme teille valmiiksi muita ydinviestejä eri tilanteita varten, esimerkiksi vakioviestejä asiakaspalvelutilanteisiin, sähköposteihin ja muihin materiaaleihin.
Brändin viestintään kuuluu
Arvolupaus
Arvolupaus määrittelee, miten erottaudutaan kilpailijoista ja vakuutetaan asiakas siitä, että yrityksen tarjooma on asiakkaalle paras ja sopivin. Hyvä arvolupaus tarjoaa asiakkaalle hyödyllistä ja tarpeellista tietoa tuotteesta/palvelusta ja sen hyödyistä, joita asiakas tuotteella tai palvelulla saa. Mistä asiakkaalle arvo tulee? Miten asiakkaan elämä helpottuu, kun ostaa yritykseltä/tuotteen?
Slogan
Mainoslause eli slogan on kompakti iskulause, johon yritetään kiteyttää oivaltavalla tavalla yrityksen liiketoiminnan tai organisaation toiminnan ydin.
USP
USP (unique selling point eli uniikki kilpailuetu) on lause tai virke, joka viestii yrityksen kilpailuedun, eli miten juuri kyseisen yrityksen tuote tai palvelu eroaa kilpailijoiden vastaavista. Tässä ydinviestissä kiteytyy siis nimenomaan kilpailuetu.
Yrityksen tarina
Tarina tuo näkyväksi yrityksen tai palvelun identiteetin. Tarinasta luodaan asiakaslähtöinen ja se perustuu aina liiketoimintastrategiaan ja yrityksen arvoihin. Hyvä tarina vastaa kysymykseen: miksi, miten ja kenelle. Yritystarina on tärkeä pohja yrityksen markkinoinnille ja viestinnälle, jotta kaikki asiakkaat ja muut sidosryhmät ymmärtävät toiminnan tarkoituksen. Lähdemme työstämään tarinaa työpajan kautta.
Muut ydinviestit
Kiteytämme teille valmiiksi muita ydinviestejä eri tilanteita varten, esimerkiksi vakioviestejä asiakaspalvelutilanteisiin, sähköposteihin ja muihin materiaaleihin.
Ydinviestit suunnitellaan tyypillisesti osana brändiuudistusta, mutta pyydä meiltä tarjousta myös pelkän viestintäpuolen kiteytyksestä! Prosessi kanssamme on sujuva ja se saadaan nopeasti liikkeelle. Ota yhteyttä!
MITEN ETENEMME
Näin brändin viestinnän suunnittelu etenee:
Ydinviestit suunnitellaan tyypillisesti osana brändiuudistusta, mutta pyydä meiltä tarjousta myös pelkän viestintäpuolen kiteytyksestä! Prosessi kanssamme on sujuva ja se saadaan nopeasti liikkeelle. Ota yhteyttä!
Haluaisitko keskustella lisää?
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun pikimmiten yhteyttä.
Suvi Asikainen
Strategia ja myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080
Haluaisitko keskustella lisää?
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun pikimmiten yhteyttä.
Suvi Asikainen
CMO, myynti, KTM
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080