Brändin viestintä

Sanavalinnat kiteyttävät brändinne ytimen

Ydinviestit kiteyttävät houkuttelevasti yrityksenne liiketoiminnan ytimen. Ne viestivät yrityksen olemassaolon tarkoituksen, ja selkeyttävät markkinointia. Kiteytämme organisaatiollenne arvolupauksen, sloganin, USP:n sekä kirkastamme yrityksen tarinan. Jos yrityksellä on laaja palvelutarjooma, myös yksittäisille palveluille ja tuotteille voidaan luoda omat ydinviestit.

Brändin viestintä

Brändin viestintään kuuluu:

Arvolupaus

Arvolupaus määrittelee, miten erottaudutaan kilpailijoista ja vakuutetaan asiakas siitä, että yrityksen tarjooma on asiakkaalle paras ja sopivin. Hyvä arvolupaus tarjoaa asiakkaalle hyödyllistä ja tarpeellista tietoa tuotteesta/palvelusta ja sen hyödyistä, joita asiakas tuotteella tai palvelulla saa. Mistä asiakkaalle arvo tulee? Miten asiakkaan elämä helpottuu, kun ostaa yritykseltä/tuotteen?

Slogan

Mainoslause eli slogan on kompakti iskulause, johon yritetään kiteyttää oivaltavalla tavalla yrityksen liiketoiminnan tai organisaation toiminnan ydin.

USP

USP (unique selling point eli uniikki kilpailuetu) on lause tai virke, joka viestii yrityksen kilpailuedun, eli miten juuri kyseisen yrityksen tuote tai palvelu eroaa kilpailijoiden vastaavista. Tässä ydinviestissä kiteytyy siis nimenomaan kilpailuetu.

Yrityksen tarina

Tarina tuo näkyväksi yrityksen tai palvelun identiteetin. Tarinasta luodaan asiakaslähtöinen ja se perustuu aina liiketoimintastrategiaan ja yrityksen arvoihin. Hyvä tarina vastaa kysymykseen: miksi, miten ja kenelle. Yritystarina on tärkeä pohja yrityksen markkinoinnille ja viestinnälle, jotta kaikki asiakkaat ja muut sidosryhmät ymmärtävät toiminnan tarkoituksen. Lähdemme työstämään tarinaa työpajan kautta.

Muut ydinviestit

Kiteytämme teille valmiiksi muita ydinviestejä eri tilanteita varten, esimerkiksi vakioviestejä asiakaspalvelutilanteisiin, sähköposteihin ja muihin materiaaleihin.

Brändin viestintään kuuluu

Arvolupaus

Arvolupaus määrittelee, miten erottaudutaan kilpailijoista ja vakuutetaan asiakas siitä, että yrityksen tarjooma on asiakkaalle paras ja sopivin. Hyvä arvolupaus tarjoaa asiakkaalle hyödyllistä ja tarpeellista tietoa tuotteesta/palvelusta ja sen hyödyistä, joita asiakas tuotteella tai palvelulla saa. Mistä asiakkaalle arvo tulee? Miten asiakkaan elämä helpottuu, kun ostaa yritykseltä/tuotteen?

Slogan

Mainoslause eli slogan on kompakti iskulause, johon yritetään kiteyttää oivaltavalla tavalla yrityksen liiketoiminnan tai organisaation toiminnan ydin.

USP

USP (unique selling point eli uniikki kilpailuetu) on lause tai virke, joka viestii yrityksen kilpailuedun, eli miten juuri kyseisen yrityksen tuote tai palvelu eroaa kilpailijoiden vastaavista. Tässä ydinviestissä kiteytyy siis nimenomaan kilpailuetu.

Yrityksen tarina

Tarina tuo näkyväksi yrityksen tai palvelun identiteetin. Tarinasta luodaan asiakaslähtöinen ja se perustuu aina liiketoimintastrategiaan ja yrityksen arvoihin. Hyvä tarina vastaa kysymykseen: miksi, miten ja kenelle. Yritystarina on tärkeä pohja yrityksen markkinoinnille ja viestinnälle, jotta kaikki asiakkaat ja muut sidosryhmät ymmärtävät toiminnan tarkoituksen. Lähdemme työstämään tarinaa työpajan kautta.

Muut ydinviestit

Kiteytämme teille valmiiksi muita ydinviestejä eri tilanteita varten, esimerkiksi vakioviestejä asiakaspalvelutilanteisiin, sähköposteihin ja muihin materiaaleihin.

Ydinviestit suunnitellaan tyypillisesti osana brändiuudistusta, mutta pyydä meiltä tarjousta myös pelkän viestintäpuolen kiteytyksestä! Prosessi kanssamme on sujuva ja se saadaan nopeasti liikkeelle. Ota yhteyttä!

MITEN ETENEMME

Näin brändin viestinnän suunnittelu etenee:

Ydinviestit suunnitellaan tyypillisesti osana brändiuudistusta, mutta pyydä meiltä tarjousta myös pelkän viestintäpuolen kiteytyksestä! Prosessi kanssamme on sujuva ja se saadaan nopeasti liikkeelle. Ota yhteyttä!

Haluaisitko keskustella lisää?

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun pikimmiten yhteyttä.

    Suvi Asikainen

    Strategia ja myynti
    suvi.asikainen@kupli.fi
    +358 40 584 6080

    Haluaisitko keskustella lisää?

    Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun pikimmiten yhteyttä.

      Suvi Asikainen

      CMO, myynti, KTM
      suvi.asikainen@kupli.fi
      +358 40 584 6080