Kuplin Q&A: 3 tärppiä digimarkkinointiin

Pyysimme huhtikuun lopulla teitä lähettämään meille digimarkkinoinnissa askarruttavia kysymyksiä. Tästä kirjoituksesta löydät top 3 -kysymykset ja vastaukset niihin. Vastaamme mielellämme jatkossakin kysymyksiin, joten älä epäröi lähettää meille omaasi!

1. Kuinka usein somessa pitää julkaista?

Mitään tarkkaa sääntöä tähän ei voi antaa. Tärkeintä on jatkuva aktiivisuus ja suhteellisen tasaisen päivitystahdin noudattaminen. Ei siis niin, että julkaiset jollain viikolla päivittäin ja vaivut sitten hiljaiseloon kuukaudeksi.

Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että kannattaa pyrkiä julkaisemaan pari kertaa viikossa ja toki mieluummin useamminkin, jos resurssit vain riittävät kiinnostavan sisällön luomiseen. Muista kuitenkin laatu ennen määrää – lisää ennemmin viikossa kaksi huolella mietittyä ja toteutettua julkaisua, kuin viisi hutaisten tehtyä.

Harva julkaisee somekanavissaan liikaa, vaikka sekin toki on mahdollista. Kerran päivässä voi julkaista kaikissa kanavissa huoletta ilman, että se alkaa ärsyttämään ihmisiä. Voit julkaista päivässä myös useammin, mutta pidä huoli laadusta ja tarkkaile, vaikuttaako se ihmisten sitoutumiseen negatiivisesti.

2. Kannattaako Facebookiin enää panostaa?

Facebook on ollut kovassa pyörityksessä ja sen suosion hiipumisesta puhutaan paljon. Varmaksi ei pysty kukaan mitään lupaamaan, mutta Facebookin ”kuoleminen” on tuskin hetkeen ajankohtainen huoli. Kyseessä on kuitenkin valtava yritys, joka etsii jatkuvasti uusia tapoja kehittää palveluaan, eikä selkeää syrjäyttävää kilpakumppania ole vielä markkinoilla.

Facebookin käyttöä yrityksille ja markkinointitarkoituksiin on siis edelleen kannattavaa. Toki muistetaan aina miettiä some-kanavat oman kohderyhmän perusteella. Nuoria tavoitellessa Instagram voidaan usein nähdä Facebookia tärkeämpänä kanavana ja tarjoaa nykyään yrityksille paljon mahdollisuuksia mainontaan.

3. Tarvitseeko yritys verkkosivut?

Meidän vastaus tähän on yksinkertaisesti: kyllä. Verkkosivut ovat digitaalisen markkinoinnin perusta ja uutta yritystä pystyttäessä yksi ensimmäisistä asioista, joista lähdetään liikkeelle. Verkkosivuilla muun muassa lisäät uskottavuuttasi, tarjoat asiakkaille tietoa ja ohjaat asiakkaat tekemään tavoitteesi mukaisia toimia, kuten tilaamaan uutiskirjeen. Verkkosivut voi myös hakukoneoptimoida ja voit kasvattaa niiden avulla yrityksesi näkyvyyttä hakukoneissa.

Pelkkä yrityksen Facebook-sivu ja aktiivisuus somessa eivät pysty korvaamaan kotisivujen roolia. Some ja verkkosivut ovat parhaimmillaan toisiaan tukeva kokonaisuus, ja ohjaavat liikennettä toinen toisiinsa. Pidä huolta, että verkkosivusi ovat selkeät ja helppokäyttöiset, asiakkaat löytävät sieltä heti etsimänsä ja ne on suunniteltu palvelemaan tarkoitustaan.

 

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


 

By |2018-05-07T10:12:42+00:0007.05.2018|Ohjeet|

Leave A Comment