MailChimp on yksi käytetyimmistä sähköpostimarkkinoinnin työkaluista. Sen avulla saat tehtyä tyylikkäät, yksilölliset uutiskirjepohjat, kerättyä sähköpostilistat samaan paikkaan ja lähetettyä automatisoitua viestejä kohderyhmillesi. Ja mikä parasta, se integroituu monipuolisesti muun muassa Facebookin ja eri verkkokauppa-alustojen kanssa.

Kerää liidit talteen ilman manuaalista työtä

Suvi kirjoitti aiemmin tällä viikolla kuinka saada liidejä inbound-markkinoinnin avulla. Liidien ja yhteystietojen kerääminen ylipäänsä kannattaa ehdottomasti automatisoida MailChimpin tai vastaavan sähköpostimarkkinointityökalun avulla. Säästät aikaa ja vaivaa, kun tietoja ei tarvitse viedä manuaalisesti yksitellen sähköpostilistalle.

Listojen hallitseminen MailChimpistä onnistuu todella kätevästi: tarvittaessa saat lisättyä ja poistettua tilaajia, ja myös he itse pystyvät halutessaan poistumaan listalta.

Tiesitkö, että saat Tilaa uutiskirje -nappulan myös Facebook-sivuillesi ja näin Facebook-sivusi tykkääjät voivat tilata uutiskirjeen suoraan sieltä? Katso Kuplin Facebook-sivulta, miltä tämä käytännössä näyttää.

MailChimpillä tyylikkäät ja personoidut uutiskirjepohjat

MailChimpin uutiskirjepohjat saa muokattua juuri sinun yrityksesi näköiseksi. Muokkaaminen on todella yksinkertaista ja MailChimpissä on jokseenkin vähän rajoituksia siihen, miltä uutiskirje voi näyttää. Uutiskirjepohjia voi luoda rajattomasti ja niitä saa MailChimpin avulla myös personoitua. Jos tilaaja on kertonut etunimensä, saat lähetettyä viestit niin, että alussa lukee esimerkiksi ”Hei Mari”.

Automatisoi prosessit

MailChimpissä on myös todella paljon vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia uutiskirjeiden automatisointiin. Yksinkertaisimmillaan voit ajastaa ajankohdan, milloin uutiskirjeesi lähtee vastaanottajille tai lähettää automaattisesti ”kiitos uutiskirjeen tilauksesta” -sähköpostin, kun joku on liittynyt postituslistalle.

Vaihtoehtoja on paljon ja varsinkin verkkokauppojen kohdalla automatisointia voi hyödyntää monipuolisesti. Tuotteen ostajalle voi lähettää sähköpostilla ”kiitos tilauksesta” -viestin, jota voi seurata automaattiviestit esimerkiksi tietyn ajan päästä ostosta.

MailChimp – analysointi auttaa kehittämisessä

MailChimpissä on muiden ominaisuuksien lisäksi todella hyödyllinen analytiikkaosio. Näet muun muassa kuinka moni on avannut uutiskirjeesi, mitä linkkejä he ovat klikkailleet ja koska. Hyödyntämällä analytiikkaa pystyt kehittämään uutiskirjeiden sisältöjä yhä kiinnostavammiksi.

Tarvitsetko apua sähköpostimarkkinoinnin aloittamisessa tai MailChimpin käyttöönotossa? Me autamme mielellämme!

 

Mari Orpana

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: