Miten voit lisätä LinkedIn-sivunne näkyvyyttä, kun olette ulkoistaneet sisällöntuotannon?

Sosiaalisessa mediassa näkyvyys kasvaa sosiaalisuuden myötä. Kun olette ulkoistaneet tietyn somekanavan, kuten LinkedInin sisältöjen tekemisen, ei itsekään kannata jäädä lepäilemään laakereillaan, vaan pyrkiä toimimaan sivulla aktiivisesti. Kokosimme yhteen keinoja näkyvyyden kasvattamiseen!

Kutsukaa kontakteja seuraamaan sivua

Jokaisella LinkedIn-sivun ylläpitäjällä on ollut mahdollisuus kutsua omia kontaktejaan seuraamaan sivua. Nyt tämä mahdollisuus on laajentunut tai laajenemassa kaikille yrityksen työntekijöille. Yrityksen sivulla näkyy oikeassa laidassa Grow your followers -laatikko, jonka kautta kutsut lähetetään.

Kunkin yrityksen kohdalla voi olla samaan aikaan vetämässä enimmillään sata kutsua, jotka nollautuvat silloin, kun kutsu hyväksytään tai kun on kulunut viikko kutsun lähettämisestä. Jos teillä on siis useampi henkilö, jotka kutsuvat, voitte vaikkapa vuorotella kutsujen lähettämisessä eri viikoilla. Kannattaa aloittaa niistä kontakteista, joille voi olla aidosti hyötyä sivunne sisällöstä.

Aktivoitukaa itse

LinkedIn-julkaisujen näkyvyys nousee jo pelkkien tykkäysten avulla huomattavasti. Siksi onkin tärkeää, että käytte aktiivisesti seuraamassa, mitä sivulla tapahtuu, reagoitte ja kommentoitte julkaisuihin sekä mahdollisesti myös jaatte niitä omaan feediin saatesanojen kera. Työntekijöitä voi pyrkiä aktivoimaan myös My company -osion kautta.

Yrityksen työntekijöiden kannattaa tarkistaa varsinkin uuden yrityssivun perustamisen jälkeen, että heidän profiilinsa työnantaja-kohta on linkitetty juuri oikeaan yrityssivuun. Tällöin myös yrityksen sivulta voidaan tarkistaa, ketkä kaikki LinkedIn-käyttäjät ovat yrityksen palkkalistoilla. Tämä lisää sekä yrityksenne luotettavuutta että helpottaa yhteyden ottamista esimerkiksi myyjiinne, kun jollakulla on tarvetta tuotteillenne tai palveluillenne.

Erityisesti yrityksen johdon kannattaa pysyä aktiivisena ja osallistua alaa koskeviin keskusteluihin niin omassa profiilissaan kuin alaan liittyvissä ryhmissä. Kun henkilön lyhyessä kuvauksessa näkyy hänen työpaikkansa, saa yritys samalla näkyvyyttä oikeanlaisissa yhteyksissä. Julkaisuihin kannattaa myös tägätä yrityssivu aina relevanteissa yhteyksissä.

Linkittäkää ja kommentoikaa

Huolehtikaa siitä, että LinkedIn-sivunne osoite on linkitettynä yrityksenne verkkosivuille, uutiskirjeisiin sekä sähköpostin allekirjoituksiin.

Vaikka LinkedIn-sisältöjen tuotanto olisi ulkoistettu, ei kaikkiin palvelupaketteihin välttämättä kuulu kommentoinnin moderointi. Mikäli yrityssivun julkaisuihin tuleviin kommentteihin vastaaminen on teidän tehtävänne, kannattaa asiaan paneutua huolella. Mitä nopeammin vastaatte, sitä parempi. Kannattaa kuitenkin miettiä vastaukset tarkasti, varsinkin jos kommentoija on liikkeellä negatiivisella sävyllä. Kriisitilanteissa voi olla hyvä, että yrityksen johtohenkilöt astuvat mukaan kommentointiin omilla profiileillaan, jotta vastauksille saadaan kasvot.

Suurin osa kommentoinnista on kuitenkin positiivista tai vähintäänkin neutraalia. Keskusteluun kannustaminen ja sen jatkaminen lisää julkaisunne näkyvyyttä entisestään, joten alkanutta keskustelua on hyvä pitää yllä vastaamalla ja kysymällä lisää!

Kupli suunnittelee LinkedIn-markkinointinne ja tuottaa sisällöt sekä mainonnan varmalla otteella. Lue lisää palveluistamme ja ota yhteyttä!

Tiia Moilanen

Tiia Moilanen
Markkinoinnin suunnittelija
tiia.moilanen@kupli.fi

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: