LinkedIn-mainokset jakautuvat kolmeen tyyppiin, joista sponsoroitu sisältö on kenties yleisin ja näyttävin tapa mainostaa. Kyseinen mainosmuoto on varmasti tuttu jokaiselle, sillä näet sponsoroituja julkaisuja jatkuvasti uutisvirrassasi. Tunnistat julkaisun siitä, että siinä lukee Promoted.

Sponsored Content vai Direct Sponsored Content?

Sponsoroitu sisältö jakautuu vielä kahteen eri tyyppiin: Sponsored Content ja Direct Sponsored Content. Ensimmäinen tarkoittaa sivullasi julkaistun sisällön mainostamista, kun taas jälkimmäiseen luot sisällön Campaign Managerissa ja se ei tule näkyviin sivullesi. Molemmat mainosmuodot näkyvät kuitenkin täysin samoin käyttäjien etusivun uutisvirrassa. Jos haluat tehdä esimerkiksi A/B-testausta, Direct Sponsored Content on valintasi.

Sponsoroidun sisällön luominen

Kun halut luoda sponsoroitua sisältöä, mene yrityssivultasi Campaign Manageriin, jossa LinkedIn-mainokset luodaan. Klikkaa vielä mainostilillesi ja valitse oikealta ylhäältä Create campaign. Näet kolme vaihtoehtoa mainoksesi tekemiselle; valitse tällä kertaa ylimpänä näkyvä vaihtoehto Sponsored Content.

Seuraavalla sivulla määrität ensin kampanjasi nimen ja minkä kieliselle yleisölle haluat mainostaa. Seuraavaksi valitset, mitä haluat kampanjallasi saavuttaa. Haluatko, että klikkaamalla ihmiset siirtyvät verkkosivuillesi tai sisältöihisi, vai että he voivat antaa yhdellä klikkauksella tietojansa sinulle? Uusin ominaisuus on valita kampanjasi tavoitteeksi videon katselukertojen kerryttäminen.

 

LinkedIn sponsoroitu sisältö

Sivun viimeisessä vaiheessa valitset, haluatko luoda kampanjasi kuva- vai videomuodossa. Kun olet tehnyt valintasi, klikkaa Next.

Tässä vaiheessa voit nyt päättää, sponsoroitko olemassa olevaa sisältöä sivultasi vai luotko täysin uutta sisältöä. Valitse haluamasi sisältö (voit valita useamman) ja klikkaa Sponsor selected content. Jos haluat luoda uutta sisältöä, klikkaa Create Sponsored Content.

 

Linkedin mainostaminen

 

Lisää haluamasi teksti, kuva ja linkki ja tallenna mainoksesi. Palaat nyt takaisin edelliseen ikkunaan, jossa voit valita juuri luomasi sisällön. Luo halutessasi useampi mainos, valitse haluamasi sisällöt ja klikkaa Sponsor selected content.

Seuraavassa vaiheessa määrittelet kampanjallesi yleisön, joka onnistuu hyvinkin tarkasti. Mieti siis huolella, kenet haluat kampanjallasi tavoittaa – siis kenen uutisvirtaan haluat mainoksesi putkahtavan.

Viimeisellä sivulla määrittelet kampanjallesi budjetin ja ajan. Kun olet valmis, klikkaa Launch Campaign. Jos haluat testata esimerkiksi eri yleisöä samalle kampanjalle, voit tehdä siitä kopion ja käydä muuttamassa sen asetuksia. Muistathan vielä A/B-testauksen periaatteet?

Lisää ohjeita ja vinkkejä sponsoroituun sisältöön löydät täältä.

Kupli on kokenut LinkedIn-mainonnan tekijä. Tutustu some-palveluihimme yrityksille ja ota yhteyttä!

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: