Mistä on työhyvinvointi tehty?

Työhyvinvointiin ja työn tehokkuuteen vaikuttavia tekijöitä on pyöritelty lukuisissa tutkimuksissa ja niistä kirjoitetaan sekä puhutaan jatkuvasti – ja ovathan ne monille tuttuja asioita omien kokemustenkin kautta. Työntekijöiden hyvinvointiin panostamisen taloudellisetkin hyödyt ovat melko suoraviivaiset ja yleisesti tiedossa. Todistetusti mainion keiton resepti on siis tuttu, mutta ainekset eivät valitettavasti tunnu löytyvän vielä jokaisen yrityksen keittiöstä.

Olen onnekas. Pääsin osaksi yritystä, jossa kaikki työhyvinvoinnin ainekset on onnistuttu haalimaan kasaan. Siksi haluan jakaa kanssanne, miten meillä pysyy työinto ja mieli korkealla – ehkä se kannustaa muitakin pysähtymään hetkeksi ja miettimään, miten meidän työyhteisö saataisiin voimaan vielä paremmin. Tänään pistän siis hetkeksi markkinoinnin tuulet sivuun ja kerron, mistä on Kuplin työhyvinvointi tehty.

Kupliva työilmapiiri

Kotiutuminen Kuplille alkoi ennen kuin olin tehnyt yhtäkään työpäivää. Jo työhaastattelusta tarttui mukaani Kuplin intoa ja lämpöä, ja pienistä yksityiskohdista oltiin onnistuttu rakentamaan vetovoimainen kokonaisuus, aina kauniista kahvikattauksesta villasukkien peittämiin jalkoihin. Loikin hymyillen matkoihini kaunis karkkirasia taskussa, ja kun kutsu liittyä porukkaan tuli, ei muihin haastatteluihin tarvinnut edes mennä.

Työhyvinvoinnin rakentaminen Kuplilla alkaa siis jo ensimmäisestä kontaktista yritykseen. Työyhteisöön on helppo tulla, kun tietää jo etukäteen astuvansa hyvän työilmapiirin kuplaan. Kuplilla se saadaan aikaan, kun kannustetaan, hymyillään, kehutaan, autetaan, nauretaan yhdessä, kysytään mielipidettä, pohditaan porukalla ja ollaan kiinnostuneita. Tällaisessa ympäristössä myös luovuus kukkii, mikä on tietysti ensiarvoisen tärkeää, kun on kyse markkinointialan yrityksestä. Työilmapiiri on kuitenkin kaikkien panoksesta kiinni, joten on tärkeää, että työntekijät jakavat samat arvot, varsinkin näin pienessä yhteisössä.

Työlläni on merkitys

Työssä on tärkeää tuntea, että sinulla ja työpanoksellasi on väliä. Siksi meillä muistetaan kehua hyvästä työstä, mutta myös kysytään usein, että onhan kaikki hyvin ja voiko auttaa jossain. Ei kuitenkaan holhota liikaa vaan annetaan tilaa olla itsenäinen. On todennäköisesti aika harvinaista, että harjoittelija saa niin paljon vastuuta ja vapautta, kuin olen Kuplilla saanut – mutta se vain motivoi tekemään ja oppimaan. Työn tarpeellisuutta ja jokaisen työpanoksen merkitystä ei tarvitse koskaan epäillä ja töihin on aina helppo tulla, kun tietää tekevänsä mielekästä, monipuolista ja kiinnostavaa työtä.

Väitän siis, että työhyvinvoinnissa kaikki on kiinni pienistä teoista ja ihmisistä ympärilläsi. Jos kysyisit minulta: mistä on minun työhyvinvointini tehty? Minä vastaisin: Marista, Suvista ja Suskista. Heistä on minun työhyvinvointini tehty.

Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto, joka tarjoaa markkinointiviestinnän palveluita liiketoimintalähtöisesti, markkinoinnin strategisesta suunnittelusta toteutukseen. Tutustu palveluihimme tai ota yhteyttä!

 

Päivi Ruokolainen
Social Media Trainee
Päivi on Kuplin Social Media Trainee,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: