Viisi syytä, miksi yrityksesi on oltava somessa

Aiemmin #PuheKuplilla-blogissa kirjoitin siitä, ettei pelkkä somessa oleminen riitä, vaan siellä on oltava oikein ja kiinnostavasti. Nyt käyn läpi syitä sille, minkä takia yrityksen ylipäätään kannattaa olla sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median alkuaikoina pystyttiin erottautumaan pelkästään sillä, että oltiin somessa, ja tietyillä aloilla pystytään edelleenkin. Totta on kuitenkin se, että vuonna 2017 lähes joka alalla odotetaan yrityksen läsnäoloa sosiaalisessa mediassa. Somessa olemattomuus ei ole enää normi, vaan se on jopa omituista.

Aina kannattaa muistuttaa mieliin syyt sille mitä tehdään, vaikka yrityksesi jo somessa toimisikin. Tässä siis pähkinänkuoressa viisi hyvää syytä somessa toimimiseen.

1. Asiakkaat ovat siellä

Tämä nyt on ilmeisin syy – nykyään lähes kaikki tapahtuu verkossa ja valtaosa kuluttajista vauvasta vaariin selailevat somea. Vaikka kyse olisi B2B-liiketoiminnasta, on aina toisessa päässä päättämässä ihminen, joka mitä luultavimmin vapaa-ajallaan tai työssään selailee somea.

2. Jäät mieleen

Potentiaalinen asiakas ei välttämättä juuri samalla hetkellä tarvitse palvelujasi, kun näkee Facebook-postauksesi, katsoo hauskan videosi tai lukee blogikirjoituksesi. Kuitenkin tulevaisuudessa, kun asiakas mahdollisesti tarvitsee juuri sinun yrityksesi tarjoamia palveluja tai tuotteita, olet jo jäänyt mieleen ja saat etumatkaa verrattuna täysin tuntemattomiin toimijoihin.

3. Dialogi asiakkaan kanssa

Some on helppo väylä luoda vuorovaikutusta ja rakentaa suhdetta asiakkaan kanssa. Somessa asiakkaalla on matalampi kynnys kysyä pientäkin askarruttavaa asiaa yritykseltä tai antaa palautetta. Sosiaalinen media nähdään helppona tapana lähestyä yritystä etenkin, jos asiakkaalla on yksittäinen kysymys, johon haluaa nopean vastauksen. Lue lisää asiakaspalvelusta somessa täältä.

4. Tieto etsitään verkosta

Kun ihmisellä herää tarve, millä ostoprosessi alkaa? Tietysti tiedon keräämisellä – ja se tapahtuu nykyään lähes aina verkossa. Olemalla aktiivinen somessa ja tuottamalla asiakasta palvelevaa sisältöä nostat todennäköisyyttä sille, että palveluasi tai tuotettasi tarvitseva asiakas löytää tietoa hakiessaan juuri sinun yrityksesi sivuille.

5. Markkinointi on edullisempaa

Onnistuneella somepresenssillä ja sisältömarkkinoinnilla tavoitat parhaimmillaan paljon potentiaalisia asiakkaita pienillä kustannuksilla verrattuna moneen perinteiseen mainoskanavaan, kuten vaikkapa lehtimainokseen. Jos yrityksesi ei vielä somessa ole, niin kipin kapin somestrategiaa laatimaan!

 

Me Kuplilla räätälöimme markkinointistrategioita jokaisen yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Markkinointistrategioiden suunnittelun ja implementoinnin ohella tarjoamme sisältömarkkinointia, some-mainontaa ja verkkosivuja sekä niiden päivityspalveluja. Tarjoamme myös sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. Ota yhteyttä!

Suvi Asikainen

Suvi Asikainen
Lead Marketing Strategist, Founder
Suvi on yritysviestinnän KTM, joka kadottaa liian usein ajantajun
sosiaalisessa mediassa seikkaillessaan ja suunnittelee romaaniinsa
kohtauksia tosielämästä inspiroituneena
.
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: