#PuheKuplilla – vuoden 2018 luetuimmat

Vuoden lopussa on aina hyvä vilkaista taaksepäin ja ottaa menneistä oppia tulevaisuutta varten. Päätimme katsoa, mitkä ovat olleet #PuheKuplilla-blogimme vuoden 2018 luetuimmat artikkelit. Viimeisten 12 kuukauden aikana luetuimpien top-vitosesta erottuu selvästi kaksi suosittua aihetta: Instagram ja yrityksen markkinointi eri näkökulmista.

Nro 5 Markkinoinnin vuosikello – miten se tehdään?

Viidennelle sijalle nousi vuodenaikaan nähden ajankohtainen juttu markkinoinnin vuosikellosta. Vuosikellolla saa luotua mukavasti rakennetta yrityksen markkinointiin. Siihen merkitään tulevan vuoden tärkeimmät tapahtumat ja luodaan niiden ympärille markkinointiaikataulu, mietitään kanavat, budjetti ja jaetaan vastuut. Näin tiedetään aina, missä mennään, ja että tärkeimmät asiat muistetaan varmasti nostaa esille ajallaan.

Nro 4 Instagram-julkaisujen automatisointi – miten se onnistuu?

Countdownimme nelossijalle kiri artikkeli Instagram-julkaisujen automatisoinnista vuoden 2017 puolelta. Tekstissä kerrotaan, että kuvien julkaisu ja ajastaminen Instagramiin ei olisi mahdollista esim. Bufferin kautta suoraan desktopilta, mutta nykyäänpä tilanne on jo toinen! Lisäksi olemme aivan viime aikoina oppineet toisenkin keinon Insta-julkaisujen tekemiseen tietokoneen selaimella, #PuheKuplilla kertoo aiheesta tarkemmin aivan lähiaikoina, pysy siis kuulolla!

Nro 3 Parhaat yritysblogit Suomessa

Vuoden 2018 pronssisijan nappaa Suomen parhaista yritysblogeista kertova juttu. Viime vuosina blogeja ei ole listattu mitenkään virallisesti, mutta artikkelissa kerrotaan aiempien vuosien voittajista ja pohditaan, mitkä blogit voisivat olla ehdokkaina kirjoitushetkellä. Onko sinulla heittää sopivia ehdokkaita näin vuoden loppuun?

Nro 2 Mikä on yrityksesi kohderyhmä?

Vuoden kakkosartikkeliksi ylsi pohdinta siitä, että yrityksen markkinoinnin kohderyhmä kannattaa määritellä ennen varsinaiseen markkinointityöhön ryhtymistä. Kenet haluat tavoittaa? Mitä hän harrastaa? Missä ja millä liikkuu? Miten hankit nämä tiedot, jotta markkinointia ei tarvitsisi tehdä mutulla?

Nro 1 Instagram-kilpailu, mitä pitää ottaa huomioon?

Ykköspallilla on Instagram-aiheinen juttu, joka sekin on vuodelta 2017. Instagram-kilpailut ovat suosittuja, mutta kannattaa tsekata aina ennen kampanjan aloittamista, miten kilpailun voi järjestää. Instagramilla ja sen omistavalla Facebookilla on tarkat säännöt mm. siitä, millä tavoin kilpailuun voi osallistua, mitä postauksessa pitää olla ja mitä siinä ei saa olla. Tällä hetkellä esim. toisen profiilin tägäämistä julkaisuun ei saa edellyttää, lisäksi Instagramille on annettava vapautus kaikesta kisaan liittyvästä vastuusta. Voimassaolevat säännöt voit tarkistaa aina täältä.

Markkinointiviestinnässä on monta liikkuvaa osaa. Jos kaipaat apua markkinoinnin suunnitteluun, yritysblogiin tai vaikkapa Instagram-tilin ylläpitoon, niin Kuplin ammattilaiset auttavat mielellään! Lue lisää palveluistamme täältä.

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: