Syksyn lukusuositukset #PuheKuplilla-blogista
Koostamme joka kuukauden ja vuoden lopussa markkinoinnin ilmiöihin pureutuvan blogimme luetuimmat jutut, mutta nyt on hyvä hetki tarkastella asiaa hieman toisesta näkökulmasta. Keräsimme iloksenne yhteen niitä artikkeleita, jotka ovat meidän mielestämme lukemisen arvoisia! Jos siis teet tai ostat markkinointia, nappaa tästä vinkit talteen!
Markkinoinnin perusasiat kiinnostavat hakukoneissa
Googlesta Kuplin sivuille tulevat lukijat ovat usein kiinnostuneet markkinoinnin perusasioista, siksi seuraavat jutut ovat jo pitkään olleet luetuimpien listalla:
- Vaikuttamisen keinot
- Mikä on yrityksesi kohderyhmä?
- Mitkä ovat yrityksesi markkinoinnin tavoitteet?
- Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
- Opas markkinointisuunnitelman tekemiseen on julkaistu
Kuplin oppaat ovatkin suosittuja, hyvänä kakkosena tulee Opas Googlen hakusanamainontaan. Ladattavat oppaamme ovat ilmaisia, joten suosittelen tsekkaamaan koko tarjonnan Oppaat-sivulta!
Syvempää ymmärrystä markkinointiin
Markkinoinnin kokonaisuuden on oltava hallussa ja siinä on päästävä syvään asiakkaan, oman tuotteen ja markkinoinnin olemuksen ymmärrykseen. Tässä muutamia artikkeleita, jotka johdattavat lähemmäs ydintä.
- Tuotelähtöisestä ajattelusta kohti asiakaslähtöistä toimintatapaa
- Mitä on sisältömarkkinointi ja miten hyödyntää sitä?
- Onnistunut tarina markkinoi elämäntyyliä, ei pelkkää tuotetta tai palvelua
- 5 virhettä markkinoinnissa, ethän sorru näihin?
Yhteistyöhön markkinointitoimiston kanssa
Yrityksen markkinoinnin tiettyjen osien ulkoistus voi tuntua ajatuksena hankalalta, siksi #PuheKuplilla-blogissa onkin ajoittain avattu sitä, miten se voi käytännössä tapahtua ja toimia kitkattomasti.
- Yritysblogin ulkoistaminen – miten se tapahtuu?
- Näin voitte hyötyä yhteistyöstä digimarkkinointitoimiston kanssa
- Miten järjestö hyötyy yhteistyöstä markkinointitoimiston kanssa?
Jos yrityksessä ei ole omaa markkinointiosaamista tai -resursseja, on järkevää ulkoistaa edes osa tehtävistä sellaiselle taholle, jonka ydinosaamiseen markkinointi kuuluu.
Asiakkaille usein linkitettävät ohjeistukset
Lopuksi vielä muutama blogijuttu, joita usein linkitämme sellaisille asiakkaille, jotka toteuttavat markkinointiaan itse. Niihin on kiteytetty hyvin se, miten jokin asia hoidetaan käytännössä.
Hakukonenäkyvyyteen liittyvistä tällaisia ovat esimerkiksi avainsana-analyysin perusteisiin johdattava artikkeli ja hakukoneoptimoinnissa alkuun auttava juttu.
Usein asiakkaat pohtivat somekanavien ja erityisesti Instagramin päivityksen ja ajastuksen helpottamista, siksi heille annetaan usein linkki Creator Studiosta tai Bufferista kertoviin blogijuttuihimme.
Jos tahdotte syventyä tarkemmin verkkokaupan ja digimarkkinoinnin saloihin, suosittelemme lämpimästi Taitoloikka-verkkokursseja! Ne on tarkoitettu ensisijaisesti pienyrittäjille ja opiskelijoille.
Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto. Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä!
Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: